Informatie

Als je dit leest heb je je waarschijnlijk afgevraagd of hockey een leuke sport voor jou is. Omdat het lastig te bepalen is als je het nog nooit hebt gedaan, mag je drie keer meetrainen in een team met jouw leeftijdsgenoten.

Wil je weten welke trainingstijdstip voor jou (of je kind) van toepassing is? Stuur dan een e-mail naar [email protected]. Op de club hebben we voor de proeftrainingen hockeysticks te leen. Het is natuurlijk handig als je sportkleren en sportschoenen draagt, en een bitje indoet.

Als je besluit lid te worden, dan is het goed om wat meer te weten over het reilen en zeilen bij de club zodat je weet waar je aan toe bent.

Hockey is een fantastische teamsport. Dit betekent dat je, nadat je je hebt opgegeven door ons wordt ingedeeld in een team waarmee je eerst ongeveer een half jaar meetraint. We kunnen niet van tevoren zeggen in welk team je wordt ingedeeld. Elk jaar vinden er binnen de teams verschuivingen plaats door de wisselende leeftijdscategorieën. We proberen natuurlijk rekening te houden met waar vriendjes en/of vriendinnetjes spelen. Als je wedstrijden gaat spelen, dan heb je een officieel clubtenue nodig. Dit tenue is te koop bij Break Out in Lemmer.

Je traint twee keer per week (vanaf de E-jeugd) en in de weekenden speel je een wedstrijd, meestal op zaterdag. De ene week speel je een thuiswedstrijd in Lemmer, de volgende week een uitwedstrijd bij een andere club in de regio. Als je ook een andere sport beoefent, of veel weekenden weg bent, dan is dat soms lastig met hockey te combineren. Want het is voor alle teamleden veel leuker, maar ook belangrijk dat iedereen zoveel mogelijk aanwezig is, zodat je als team samen beter wordt.

Ook voor je ouders zal er wat veranderen. Alle ouders worden ingedeeld om naar uitwedstrijden te rijden, en om bij thuiswedstrijden af en toe te helpen achter de bar. Ze kunnen jou zien spelen, en schenken ondertussen koffie en thee in voor de andere ouders, en maken de limonade klaar voor jouw team voor na de wedstrijd. Daarnaast vragen we je ouders om bij de wedstrijden als spelbegeleider te helpen, als je bij de F- en E-jeugd speelt.

Voor de volwassen spelers hebben we met diverse verenigingen in de regio een maandagavondcompetitie opgericht. Je kunt hiervoor contact opnemen met Meindert Boon via [email protected].

MHC Lemmer is een enthousiaste vereniging die draait op vrijwilligers. We zijn daarom altijd op zoek naar ouders die het leuk lijkt om iets te doen binnen de vereniging. Bijvoorbeeld; een team coachen, een team begeleiden (spelenderwijs fluiten), onderhoud van het clubhuis, materiaal voorziening, training geven, gastheer/vrouw op de club zijn voor een zaterdagochtend of middag, de website onderhouden, feesten organiseren, sponsoren vinden of zelf sponsor worden etc.
We horen heel graag wat jou leuk lijkt om te doen!

Bel of mail ons en tot ziens op ons hockeyveld!!