Trainingen, zaal en midwinter competitie

Hieronder wat punten voor de komende periode, betreft trainingen, zaalperiode en midwintercompetitie.

Trainingen:

• We trainen vanaf week 49 en 50 (vanaf 4 dec) nog 1 keer in de week. Dit is voor de elftallen op maandag normale tijd, behalve het MD1, die stemmen dit af met hun trainster Eline van Asch. De jongste jeugd traint alleen op vrijdag. Week 51 en 52 is er geen training tenzij met trainer anders wordt afgesproken.
  • In 2018 starten de starten de trainingen zoals hierboven aangegeven vanaf week 2, dus ook 1 keer in de week.
  • De jongste jeugd traint week 49 en 50 en vanaf week 2, alleen op vrijdag.
  • Dit schema duurt tot nadere berichten.
  • Dit alles voor zolang het weer de trainingen toelaat! Hou je whatsapp groep en de website in de gaten.
  • Voorlopig even geen keeperstrainingen, deze starten op aangeven van Loes Bakker.

Zaalperiode:

• MHC Lemmer doet niet mee met de KNHB zaalcompetitie omdat dit veel tijd en organisatie kost. De ervaring heeft ons geleerd dat kinderen die niet in de zaal hebben gehockeyd een achterstand hebben opgelopen na de winterstop. Daarom geven wij sinds een aantal jaar een "eigen invulling” aan de zaalperiode. We trainen veelal in de Hege Fonnen en spelen in en tegen Emmeloord partijtjes. Vanaf zondag 14 januari 2018 gaan we weer 6 zondagen de zaal in. Gezien de opkomst afgelopen jaren ligt de nadruk in Lemmer op trainen van de jongste jeugd. In Emmeloord zullen we enkele wedstrijden spelen. (LET OP: hier zit 1 zaterdag tussen.) Zie de schema’s en noteer wanneer je waar moet zijn. Zaalhockey is een technische sport en daarom een zeer leerzaam spelletje. Let op: zaalschoenen zijn zeer aan te raden. Dit zijn schoenen met een ouderwetse gele zool, die piept. Andere gymschoenen glijden weg waardoor je verschrikkelijk slecht speelt en makkelijk blessures oploopt.

MidWinterCompetitie (niet voor jongste jeugd):

• De KNHB doet nogmaals een poging een midwintercompetitie op te tuigen in Noord-Oost Nederland (niet van toepassing voor de jongste jeugd). Vorig jaar is het vanwege te weinig aanmeldingen niet doorgegaan. De MidWinterCompetitie is op 5 zaterdagen tussen de kerst- en voorjaarsvakantie voor teams die niet deelnemen aan de zaalcompetitie. Het is mogelijk combinaties van teams te maken, dit zal afhankelijk zijn van de aanmeldingen die we ontvangen. We willen de coaches vragen via de app bij de teamleden te informeren wie er mee willen doen aan de MWC en dit vervolgens aan ons door te geven. Je mag het ook direct aan je coach doorgeven of direct aan ons via [email protected]
  • Aanmelden kan tot 6 dec, daarna is het te laat.  Hieronder nog wat meer uitleg over de MWC.

We wachten jullie reacties af.

Sportieve groet,

TC MHC Lemmer

Albert Jan, Meindert, Nicolette en Margot

• MIDWINTERCOMPETITIE 2017-2018
  •
  •       In de districten Noord Nederland en Oost Nederland willen wij een MidWinterCompetitie organiseren voor de  junioren en senioren.
  •
  •       De competitie (junioren) zal worden gespeeld in de periode van 13, 20, 27 januari en 3, 10 februari 2018 voor elftallen (of combinaties van elftallen), waarvan de spelers/speelsters niet deelnemen aan de zaalhockeycompetitie.
  •
  •       De competitie (senioren/veteranen) zal worden gespeeld in de periode van 14, 21, 28 januari en 4, 11 februari 2018 voor de senioren (of combinaties van teams), waarvan de spelers/speelsters niet deelnemen aan de zaalhockeycompetitie.
  •
  •       Voor de jeugd kan in alle categorieën (A, B, C en D) worden ingeschreven.
  • Denk bij het inschrijven van teams aan de "schoolbezoeken” van de D-jeugd. Deze bezoeken hebben vorige seizoenen voor veel problemen en boetes gezorgd.
  •
  •       De Jong Senioren, senioren- en veteranencompetitie willen wij opzetten in toernooivorm (daar waar mogelijk) zodat ieder weekend alle wedstrijden uit 1 poule op 1 locatie worden gespeeld – dit geeft grote voordelen aan de wedstrijdsecretariaten en de ontvangende verenigingen (een vol clubhuis). In Noord Nederland is dit al enkele jaren een succes bij de veteranen MWC.
  • SVP aangeven indien velden (minimaal 2 benodigd) niet beschikbaar zijn tijdens de MWC.
  • .
  • ·         Bovenstaande willen we ook opzetten voor de jeugd teams indien er genoeg teams zich aanmelden.
  •
  • ·         De speeldagen zijn voor de jeugd in principe op zaterdag en voor de senioren op zondag. In goed onderling overleg kan altijd eerder gespeeld worden of voor de jeugd op de zondag in datzelfde weekend.
  •       SPEELDAGEN:
  • (HALVE COMPETITIE = 5 speeldagen; d.w.z. dat de competitie in 5 weken tijd dient plaats te vinden, hetgeen betekent dat men iedere week speelt bij een even poule).
  • JEUGD:                 13 januari t/m 10 februari 2018
  • SENIOREN:          14 januari t/m 11 februari 2018