Even voorstellen... Loes Bakker!

Even voorstellen..... een 'spoedgevalletje' tussendoor

Dit is Loes Bakker op de EHBO, net voorzien van gips.

Loes keept in Dames 1 en bij een thuiswedstrijd op zondag was het ineens 'pats' We zaten net lekker in de wedstrijd, ik wilde uitstappen naar de bal en dacht dat er iemand met een stick op mijn hiel sloeg.....zo voelde het aan.

Het was mijn achillespees die scheurde...

Loes  begon met hockeyen toen ze 8 jaar was in Coevorden.Het was in de tijd van grasvelden en legguards (beenbeschermers voor keepers) van leer.

Ik was 'een dromertje' in het veld aldus Loes en zo dacht men dat ik maar beter in het doel kon staan.

Pas nadat ik op hockey keeperskamp geweest was begon ik het leuk te vinden.

In haar studenten tijd keepte ze voor GHBS/ Groningen.

En nu alweer enige jaren bij MHC Lemmer: eerst bij de trimmers maar sinds dit jaar bij Dames 1 op zondag.

Loes zet graag haar keepers ervaring in voor de club en geeft alweer 5 jaar keeperstraining.

Ik heb het druk met mijn werk (docent Nederlands in Lelystad) en mijn gezinnetje met dochter van 3 jaar oud.

Soms moet ik me ertoe zetten naar de training te gaan maar ik krijg er uiteindelijk energie van: dat komt omdat de keepers enthousiast en fanatiek zijn.

Ik vind het belangrijk om hen 'speciaal' te laten voelen binnen het team. Een keeper heeft een belangrijke taak in het veld: zij hebben overzicht, kunnen aansturen en het spel positief beïnvloeden door opbouwende kritiek te geven.

Inmiddels zijn we als keepers binnen de vereniging een hecht clubje geworden: we hebben een groepsapp. en daarin staan nog steeds ex-keepers die inmiddels studeren en soms elders hockeyen.

Momenteel zit Loes (met gipspootje) in Nepal.

Ze neemt deel aan een vrijwilligersproject om de leraren daar pedagogische vaardigheden over te brengen.

Loes, een voorspoedig herstel toegewenst en super bedankt voor je inzet voor de club!