Hockey academie Zwolle

Beste hockeyers,

Ook dit jaar gaat de hockey academie in Zwolle weer van start voor de D en C jeugd. MHC Lemmer zal een aantal spelers opgeven, maar als jij graag eens een selectietraining wil meemaken, dan kan ook jij jezelf opgeven.

Dus ben je gemotiveerd en heb je de mogelijkheid om naar Zwolle te gaan, geef je op en ervaar hoe het is om een selectietraining te doen. Wie weet, mag ook jij mee gaan trainen!

Hoe je dat moet doen lees je hieronder, maar let op, doe het snel, want de inschrijfdeadline is 1 september!

Laat je ons dan weten hoe je het vond?

Veel plezier!

De TC

In de afgelopen twee jaar heeft de Hockey Academie regio Noord Oost Nederland met veel plezier trainingen gegeven aan talenten uit deze regio. Ook het seizoen 2016 – 2017 zullen we dit weer gaan doen. Via dit bericht willen we u laten weten dat de inschrijving voor de trainingen van het eerste half jaar geopend is. U kunt talentvolle jeugdleden van uw hockeyvereniging uit de D- en C-categorie inschrijven via de website van de Hockey Academie:www.hockeyacademie.nl

ABN AMRO en Eiffel hebben zich ten doel gesteld hockey in Nederland op een hoger niveau te brengen en willen daarbij kinderen, die niet in regio elftallen spelen, een kans geven. De Hockey Academie is er niet alleen op gericht om jong talent een extra duwtje in de rug te geven. Ook de clubs profiteren van dit initiatief. Wij zien dat veel talenten te snel de overstap van hun eigen club naar hoofdklasseclubs maken, waar ze vervolgens maar weinig aan spelen toekomen. Door de Hockey Academie komen kinderen wekelijks in contact met het gewenste hogere niveau aan trainingen, zonder dat zij hiervoor hun club hoeven te verlaten. Zo kunnen zij veel langer bij hun eigen club blijven hockeyen zonder het gevoel te hebben achterstand op te lopen ten opzichte van andere talenten. De extra trainingen zijn bedoeld voor jongens en meisjes in de leeftijdscategorie van 10-14 jaar (D- en C-jeugd).

Het werkt als volgt:

• Vier kinderen kunnen door de club worden opgegeven voor de selectie. Bij voorkeur;1 C meisje, 1 D meisje, 1 C jongen en 1 D jongen, echter de samenstelling mag ook anders zijn als er zich in een bepaalde leeftijdscategorie geen talentjes bevinden.

• Opgave kan ook op eigen initiatief.

• De kinderen worden op een selectie training ontvangen op de velden van HC Zwolle op woensdag 14 september.Bij veel aanmeldingen wordt er een selectiemiddag toegevoegd.

• Binnen enkele dagen na de selectietraining krijgen de kinderen de uitslag of ze toegelaten worden.

• Er is ruimte voor ongeveer 50 kinderen in totaal.

• Keeperszijn ook welkom en worden in de training meegenomen.

• De geselecteerde kinderen krijgen 9 trainingen van anderhalf uur. Jongens en meisjes D trainen gezamenlijk op woensdagen van 16.00 tot 17.30 uur. En jongens en meisjes C trainen van 17.30 tot 19.00 uur.

• Selectie en trainingen worden onder leiding van Bert Bunnik gegeven (o.a. voormalig technisch directeur KNHB, trainer heren 1 Bloemendaal en Laren). Bert wordt per sessie geholpen door 4professionele trainers, met een HT3 opleiding of soortgelijke kwalificatie.

• Aan de trainingen zijn geen kosten verbonden.