Algemene informatie

Voor het verwerken van het wedstrijdformulier ga je naar: www.mhclemmer.nl/formulier
Als je inlogt op de website, dan kan je onder documenten de handleidingen voor de jongste jeugd en junioren vinden.
Welkom op de site van MHC Lemmer: de gezelligste hockeyclub van het Noorden!

MHC Lemmer is opgericht op 17 september 2001 door een groepje enthousiaste hockey-ers met mooie herinneringen aan het sportieve plezier binnen een hockeyclub, en die was er in Lemmer nog niet. De eerste jaren werd er nog op gras gespeeld, op het sporterrein in de Lemstervaart. Door de groei van de club en de goede samenwerking met de gemeente is het gelukt om in 2008 een kunstgrasveld aan te laten leggen aan de Straatweg 72A. Met de komst van het kunstgrasveld en de onvermoeibare inzet van alle vrijwilligers groeide de club naar het huidige aantal van ongeveer 250 leden.

Voor de allerjongste kinderen vanaf 5 jaar is er Funkey, daarna stromen zij door naar de Benjamins. Vanaf 7 jaar (F-jes) beginnen de kinderen ook met wedstrijdjes. Ook als je er pas op latere leeftijd achter komt dat hockey een leuke sport is, dan is er een plaats voor je in een van de teams.

Ben je boven de 18 jaar en wil je lekker sporten? Dan is het Dames 1 team misschien iets voor jou.

Ben je ouder dan 30, en heb je gewoon zin om recreatief te sporten? Je bent van harte welkom bij de trimmers (m/v mix). Steeds meer vaders en moeders die vroeger zelf niet gehockeyd hebben blijven op deze manier fit en gezond. De trimmers trainen iedere dinsdagavond en spelen af en toe op maandagavond een regionale competitie.

Sinds 2016 heeft MHC Lemmer met inzet van heel veel clubleden, ouders, sponsors, etc. een prachtig en sfeervol clubhuis gerealiseerd.

Het clubhuis van MHC Lemmer is de plek:
-    voor een kop koffie, of later op de wedstrijddag een drankje
-    waar we de uitspelende teams gastvrij ontvangen
-    waar de leukste feesten worden gegeven
-    waar de gekste familietoernooien worden gehouden
-    waar je met je team samen kan eten
-    waar je altijd welkom bent!

Hockey is een feest en dat is ook de sfeer op de club. Maar de sportiviteit en samen trainen en spelen staan bovenaan. Dat is het leuke van hockey: je speelt in een team en iedereen kan meespelen. Voor jong en oud; hockey is voor iedereen. Bij MHC Lemmer zijn alle spelers en alle teams even belangrijk!

Graag tot ziens!

Jan Willem Vernhout
Voorzitter MHC Lemmer

Hockey is een TEAMsport, samen bereiken we MEER!

Plezier, aandacht voor elkaar en een complimentje vinden wij vanzelfsprekend tijdens trainingen en wedstrijden.

Veiligheid staat altijd voorop. Dus scheenbeschermers om, bitje in en de haren vast.

Pesten, schelden, vloeken en roddelen horen niet thuis op onze club.

We zijn sportief en respectvol naar elkaar, en naar de tegenstander.We beginnen elke wedstrijd met een line-up en wensen onze tegenstander, de coaches en de scheidsrechter(s) een prettige wedstrijd.

We tonen respect voor de scheidsrechters, trainers en coaches en respecteren hun beslissingen.

We zijn trots op onze club en gaan zuinig en zorgvuldig om met ons clubhuis en alle materialen.

Wij zijn een rookvrije hockeyclub. Er wordt niet gerookt op of rondom het veld of in het clubhuis.

We mogen elkaar aanspreken op ons gedrag.Veel trainingen en wedstrijden worden begeleid door onze vrijwilligers. Zij zetten hun vrije tijd en energie belangeloos in. Jullie sportieve inzet is hun beloning!

Met een glimlach bereiken we meer!