Vrouwelijke top scheidsrechters gezocht!!

Beste scheidsrechter,

Ben jij een jonge, vrouwelijke enthousiaste clubscheidsrechter en vind je het leuk om te fluiten? Heb je de drive om hiermee meer te doen en net die topwedstrijden op je club te fluiten? Dan is deze speciale uitnodiging voor jou!

Samen met andere sportbonden organiseren wij de kick-off bijeenkomst van de landelijke campagne "Meer vrouwelijke bondsscheidsrechters in de sport”. Wat betekent het om net die stap te maken tot bondsscheidsrechter?

De bijeenkomst vindt plaats op zaterdag 10 februari van 14.00 uur tot 16.00 uur in de Omnisporthal in Apeldoorn. De ontvangst is vanaf 14.00 uur en het programma start om 14.30 uur.

Het programma bestaat uit de volgende onderdelen:
  • Warming-up door een bekende sportvrouw
  • Interviews met een aantal vrouwelijke topscheidsrechters van diverse sporten
  • Sessie met coach en spelers mannen volleybalteam en aanwezigen
  • Inspiratiesessie over mentale weerbaarheid voor scheidsrechters door docent KNVB Academie

Na afloop van de bijeenkomst is er gelegenheid om volleybalwedstrijden te bekijken van de dames topdivisie om 16.30 uur en de heren eredivisie om 20.00 uur. De wedstrijden worden gefloten door landelijke bondsscheidsrechters.

De campagne is een initiatief van NOC*NSF in samenwerking met zeven sportbonden: de voetbalbond, de hockeybond, de basketballbond, het handbalverbond, het korfbalverbond, de zwembond (waterpolo) en de volleybalbond. Van alle bonden zijn jonge vrouwen uitgenodigd om aanwezig te zijn, dus je maakt kennis met medefluitisten uit verschillende disciplines. Zo kom je meer te weten over de mogelijkheden en uitdagingen die het fluiten biedt en het fluiten bij andere sporten.

In het kader van deze campagne vinden drie regionale bijeenkomsten plaats en dit is de eerste van de drie. Daarnaast organiseren wij als hockeybond in de komende maanden ook nog eigen activiteiten waarbij je je als enthousiaste scheidsrechter verder kunt ontwikkelen. Informatie hierover vind je in de komende periode opwww.knhb.nlen kun je je aanmelden via de site.

In oktober 2017 is een groep vrouwelijke scheidsrechters van alle deelnemende bonden bijeengekomen om te praten over het fluiten en de kansen en uitdagingen die ze hebben ervaren. Van deze bijeenkomst is een korte sfeerimpressie gemaakt.Klik hierom deze te bekijken en zo in de sfeer te komen voor zaterdag 10 februari.

Ben jij die jonge, vrouwelijke scheidsrechter en heb je de ambitie om verder te komen met fluiten? Meld je dan voor 3 februari aan via [email protected]

Zodra je een bevestiging hebt ontvangen is je deelname definitief.

We zien je graag 10 februari!

Sportieve groeten,

Jan-Hein Swartjes