Hockey Academie

In de afgelopen anderhalf jaar heeft de Hockey Academie regio Noord Oost Nederland met veel plezier trainingen gegeven aan talenten uit deze regio. Via dit bericht willen we u laten weten dat de inschrijving voor de trainingen die starten in maart van 2016 geopend is. Talentvolle jeugdleden van uw hockeyvereniging uit de D- en C-categorie kunnen zich via de website hockeyacademie.nl inschrijven (dit kan tot 1 maart 2016).

Wil je het de tc laten weten als je geselecteerd bent via [email protected]

ABN AMRO en Eiffel hebben zich ten doel gesteld hockey in Nederland op een hoger niveau te brengen en willen daarbij kinderen, die niet in regio elftallen spelen, een kans geven. De Hockey Academie is er niet alleen op gericht om jong talent een extra duwtje in de rug te geven. Ook de clubs profiteren van dit initiatief. Wij zien dat veel talenten te snel de overstap van hun eigen club naar hoofdklasseclubs maken, waar ze vervolgens maar weinig aan spelen toekomen. Door de Hockey Academie komen kinderen wekelijks in contact met het gewenste hogere niveau aan trainingen, zonder dat zij hiervoor hun club hoeven te verlaten. Zo kunnen zij veel langer bij hun eigen club blijven hockeyen zonder het gevoel te hebben achterstand op te lopen ten opzichte van andere talenten. De extra trainingen zijn bedoeld voor jongens en meisjes in de leeftijdscategorie van 10-14 jaar (D- en C-jeugd).

Het werkt als volgt:

• vier kinderen kunnen door de club worden opgegeven voor de selectie; 1 C meisje, 1 D meisje, 1 C jongen en 1 D jongen.
  • de kinderen worden op een selectie training ontvangen op de velden van HC Zwolle op woensdag 9 maart. Bij veel aanmeldingen wordt er een selectiemiddag toegevoegd.
  • binnen 4 dagen na de selectietraining krijgen de kinderen de uitslag of ze mee mogen doen of niet;
  • er is ruimte voor 16 kinderen uit elke categorie in de academie, dus 64 kinderen in totaal.
  • de geselecteerde kinderen krijgen negen trainingen van elk anderhalf uur. Jongens en meisjes D trainen gezamenlijk op woensdagen van 16.00u tot 17.30u en jongens en meisjes C van 17.30u tot 19.00u;
  • selectie en trainingen gebeuren door Bert Bunnik (o.a. voormalig technisch directeur KNHB, trainer heren 1 Laren). Bert wordt geholpen door vier professionele trainers, met een HT3 opleiding of soortgelijke kwalificatie. Op een groep van 32 kinderen staan dus vijf trainers!
  • aan de trainingen zijn geen kosten aan verbonden.

Dit alles vindt plaats op de watervelden van HC Zwolle.