Alcoholbeleid in ons nieuwe clubhuis

Beste Leden, ouders en verzorgers

De laatste tijd wordt ons vaak vragen gesteld over het alcoholbeleid binnen onze club. Om hierin duidelijkheid te geven hieronder de stand van zaken.

De afgelopen jaren is er enkel tijdens feesten en partijen alcoholhoudende dranken verkocht, dit steeds met een tijdelijke vergunning.

Nu we echter een groter clubhuis hebben is er een betere gelegenheid om gezamenlijk een wedstrijd te kijken en gezellig met elkaar de dag af te sluiten. Dan komt ook de vraag naar een wijntje en/of biertje.

De vergunning voor het mogen verkopen van alcoholhoudende dranken is in aanvraag en we verwachten dat deze binnenkort wordt verleend. Dit heeft voor onze club wel consequenties want dat betekent dat we aan de bijbehorende regels moeten (en willen) voldoen:

Ø geen alcohol onder de 18 jaar,

Ø voldoende onderricht en nuchter barpersoneel

Ø een barcommissie

Ø duidelijkheid over wanneer we wel en vooral ook geen alcoholhoudende dranken schenken. De exacte richtlijnen van de gemeente zijn hierin bepalend en daar passen we ons toekomstige beleid op aan.

Totdat de vergunning verleend is en we aan alle voorwaarden voldoen, hanteren we het beleid dat onze club de afgelopen jaren gevoerd heeft: geen alcoholhoudende dranken.

Met een prachtige bar en een gezellig clubhuis voelt dat misschien als jammer maar net als in de wedstrijd willen we ons aan de spelregels houden, en hopen op jullie begrip.

Jan Willem Vernhout