Onze waardering voor jouw inzet als vrijwilliger

Beste ouders / verzorgers van onze jeugdleden,

Allereerst dank voor je inzet bij onze vereniging, MHC Lemmer. Onze hockeyclub draait dankzij het werk dat de eigen leden en ouders van jeugdleden verrichten, zowel in functies op technisch gebied als in allerlei organisatorische functies. Het afgelopen seizoen is vrijwel elke zaterdag ook de barbezetting met enthousiaste ouders /verzorgers geregeld.

Om het huidige hockeyseizoen weer goed voort te zetten, vragen wij je aandacht voor twee punten. Nieuw zijn ze niet maar we hebben geleerd dat het nuttig is om ze weer even onder de aandacht te brengen.

1.       Vrijwilligerstaken als ouder / verzorger van een spelend kind

Van een ouder/verzorger van elk spelend jeugdlid wordt verwacht dat hij/zij van tijd tot tijd een taak als vrijwilliger uitvoert. Deze taak kan bestaan uit het coachen, begeleiden of fluiten van een team of het uitvoeren 1 of 2 bardiensten per spelend kind per seizoen.

2.       Indeling bardiensten

De bardiensten worden zoveel mogelijk tijdens de wedstrijd van je kind ingedeeld. Wij doen ons best je uiterlijk 2 weken van te voren in te delen voor een bardienst. Dit is echter niet altijd mogelijk omdat wij afhankelijk zijn van de wedstrijdindelingen van de KNHB (Hockey Bond).

Indien het voor jou niet mogelijk is de bardienst te doen, dan is het de bedoeling dat je zelf voor vervanging zorgt (binnen het team waarin je dochter / zoon speelt). Geef deze vervanging wel even door aan de Barcommissie, [email protected].

Tot slot:

Het woord ‘vereniging’ staat voor: met verenigde inspanning van alle deelnemers. Het valt heus niet altijd mee om in je vrije tijd ook nog eens een (aantal) verplichting(en) aan te gaan t.b.v. de vereniging, ook al lijkt dit nog zo’n logisch gevolg van je eigen lidmaatschap of van dat van je kind(eren). De kunst is dat we het vele werk met zoveel mogelijk verschillende mensen delen, dan blijft het voor iedereen leuk.

Met elkaar maken we MHC Lemmer, een geweldige club om trots op te zijn!

Namens club en bestuur,

Bas Eggink