MHC Lemmer MC-1 overtuigend kampioen na dubbel tegen Zuidlaren

14-6

Afgelopen twee weekenden mocht het meisjes team MC-1 van hockeyclub MHC Lemmer proberen het kampioenschap veilig te stellen in de 1e klasse Noord-Nederland hiervoor moest er als afsluiting van de competitie nog twee keer tegen Zuidlaren gespeeld worden. De voorsprong op de concurrent Graspiepers Drachten was dusdanig dat MHC Lemmer in principe aan 1- punt voldoende had om kampioen te worden.

In de 1e wedstrijd begonnen de meiden van Lemmer fanatiek en kwamen al na 5 minuten spelen op een 1-0 voorsprong, vanaf dat moment leek men bevrijd van de zenuwen en werd het spelbeeld door Lemmer bepaald. Er waren mooie snelle combinaties waarbij de bal vanuit het achterveld via de zijkanten in enkele seconden in de aanvalscirkel van de tegenstander was, waaruit dan ook vele kansen ontstonden met als resultaat een tussenstand van 4-0 voor Lemmer na de 1e helft.

Helaas raakte wel aanvoerster Karin Homma aan het eind van de 1ehelft ernstig geblesseerd, ze kreeg een stick van een van de aanvalsters van Zuidlaren vol op haar knie en kon de wedstrijd niet verder spelen. Het leek erop dat Lemmer in het begin van de 2e helft hierdoor even van slag was en zo kon Zuidlaren haar 1e doelpunt scoren en kregen zij iets meer grip op de wedstrijd dit was echter van korte duur.

De speelsters van Lemmer herpakten zich weer prima en gingen er vol tegen aan, wat weer een aantal fantastische aanvallen opleverde met fraai doelpunten. De einduitslag werd uiteindelijk 8-1 voor Lemmer. Hiermee was het kampioenschap in de 1e klasse behaald.

Bij de 2e wedstrijd was het vuur iets minder aanwezig en ging de wedstrijd gelijk op, na de 1e helft was de tussenstand dan ook 3-2 voor Lemmer, Zuidlaren rook haar kansen om te stunten tegen de kersverse kampioen en kwam vrij snel in de 2e helft op 3-3. Vanaf dat moment nam Lemmer weer het heft in handen en probeerde toch noch voor de winst te gaan, er kwamen nog enkele doelrijpe kansen maar dankzij een aantal mooie reddingen van de keepster van Zuidlaren bleef de einduitslag 3-3. Hierdoor is MHC Lemmer uiteindelijk met 5-punten voorsprong op Drachten verdiend kampioen geworden

Wil je reageren op het nieuws ?

Er zijn nog geen reacties, plaats uw reactie hieronder

Reageer nu!
Wil je reageren op het nieuws ?