Laatste nieuws van Clubhuis Commissie

Van de Clubhuis Commissie

De Clubhuis Commissie is begin dit jaar gestart en de ideeen krijgen steeds meer vorm. De afgelopen maanden is eerst een planning, een pakket van eisen en een budget opgesteld. Hierbij is gebruik gemaakt van de ervaringen van de clubhuis commissieleden en ervaringen van andere clubs. De belangrijkste zaken voor de komende tijd zijn de financiering en een ontwerp van ons nieuwe clubhuis. Hier wordt dan ook hard aan gewerkt.

Ontwerp

Met het pakket van eisen als leidraad maken we samen met een architect een voorlopig ontwerp. Dit is een intensief proces waarbij ook weer nieuwe inzichten ontstaan en we gaan niet voor een halve oplossing. Volgens de planning willen we dit jaar het ontwerp volledig afronden zodat we in 2014 kunnen starten met de bouw. Binnenkort hopen we daarom meer te kunnen laten zien van het ontwerp.

Financiering

Een clubhuis bouwen kost geld en onze club is niet zo rijk dat we dit volledig zelf kunnen financieren. Daarom zijn we in gesprek met de bank voor een hypotheek en is subsidie aangevraagd bij gemeente en fondsen. Maar hoe meer eigen geld des te minder hoeven we te lenen. Daarom zullen er de komende jaren leuke acties komen om het eigen vermogen van de club te verhogen.

Op de ingelaste ALV van 18 juni is akkoord gegeven om een stichting op te richten. Hierbij is ook iets verteld over een obligatieplan.  Dit plan houdt in dat een persoon of bedrijf een bedrag leent (obligatie met een mooie rente) t.b.v. het clubhuis zodat we minder of liefst geen geld nodig hebben van de bank.

Voordat het clubhuis er staat zal er nog veel moeten gebeuren. Als we allemaal een steentje bijdragen dan bouwen we aan de toekomst van een geweldige hockeyclub.

Als je vragen of ideeen hebt, neem contact op met één van de clubhuis commissieleden: Mark Achterberg, , Michiel Evers, Ruben Koops, Inez Richter, Albert Smand, Jan Willem Vernhout en Nicolette Zwager.